FAQ

Algemeen

Hoe werkt winkelen bij Jewellery by Sophie?
Je kunt de verschillende categorieën zoals ‘Oorbellen’, ‘Armbanden’ en ‘Kettingen’ bovenaan gebruiken om de artikelen te vinden waarnaar je opzoek bent. Binnen de categorieën kun je filteren op materiaal en prijs. Wanneer je iets gevonden hebt wat je wilt bestellen, klik dan op ‘toevoegen aan winkelwagen’. Je kunt verder winkelen of klikken op ‘bekijk winkelwagen’.
Wanneer je klaar bent om af te rekenen klik je op ‘ doorgaan naar afrekenen’. Vul je gegevens in en plaats de bestelling.

Heb ik een account nodig om te winkelen bij Jewellery by Sophie?
Je hebt bij Jewellery by Sophie zelf de keuze om een bestelling te plaatsen met account of zonder account.

Hoe kan ik een cadeaubon kopen en gebruiken?
Op de webshop van Jewellery by Sophie kun je kiezen uit cadeaubonnen met verschillende bedragen. Kies een cadeaubon en klik op ‘toevoegen aan winkelwagen’. Wanneer je klaar bent om af te rekenen klik je op ‘ doorgaan naar afrekenen’. Vul je gegevens in en plaats de bestelling. De cadeaubon zal worden verzonden naar het door jouw opgegeven adres. De cadeaubon wordt verzonden in een leuke verpakking, waardoor je het zo cadeau kunt doen.
De cadeaubon is alleen in te wisselen in onze webshop. Er staat een unieke code op de bon die je eenmalig kunt invoeren bij het afrekenen. Vul de code in bij ‘coupon toepassen’ en de waarde van de bon zal worden verrekend. De code bevat tevens de waarde en de geldigheidsduur van de cadeaubon. De cadeaubonnen zijn 1 jaar geldig en dienen in zijn geheel besteed te worden.

Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?
Wanneer je klaar bent met winkelen en de artikelen hebt toegevoegd aan je winkelwagen ga je naar ‘bekijk winkelwagen’. Er verschijnt dan een overzicht met de artikelen die je wilt bestellen. Vul dan bij ‘couponcode’ je kortingscode in en klik op coupon toepassen. De code wordt automatisch verwerkt.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Een bestelling wijzigen is, na plaatsing, helaas niet mogelijk. Bij vragen kun je contact opnemen met info@jewellerybysophie.nl.

Betaalmethodes

Welke betaalmethodes hanteert Jewellery by Sophie?
Bij Jewellery by Sophie kun je betalen met iDeal of Paypal.
Het voordeel van iDeal is dat je met deze betaalmethode vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Wanneer je niet kunt betalen met iDeal of Paypal en toch een bestelling wilt plaatsen kun je contact opnemen via info@jewelleybysophie.nl en bekijken wij een alternatief.

Kan ik veilig winkelen op Jewellery by Sophie?
Om de veiligheid van uw betaling te waarborgen werken wij met TargetPay. Dit bedrijf zorgt ervoor dat jouw betaling betrouwbaar en veilig verloopt. Ook beschermt TargetPay uw gegevens.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor Nederland en België zijn gratis. Je pakketje wordt verzonden met PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor beschadigde artikelen of zoekgeraakte artikelen door PostNL.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling thuis heb?
Wij streven ernaar om bestellingen voor 16.oo uur besteld dezelfde dag te verzenden. Tijdens speciale acties kan het echter voorkomen dat bestellingen later worden verzonden, in dat geval wordt u altijd geïnformeerd.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij versturen bestellingen via PostNL.

Verzenden jullie ook naar andere landen dan Nederland?
Wij versturen vrijwel naar alle landen. De verzendkosten binnen Nederland en België zijn gratis. Wil je de artikelen naar een ander land verzenden? Dan rekenen wij wel verzendkosten. Neem voor je een bestelling plaatst contact met ons op via info@jewellerybysophie.nl voor de verzendkosten van het land van jouw keus.

Kan ik mijn bestelling naar meerdere adressen versturen?
Het is niet mogelijk een bestelling naar meerdere adressen te versturen.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?


Dit is helaas niet mogelijk.

Kan ik mijn verzendadres nog wijzigen?
Wij proberen bestellingen zo snel mogelijk te verpakken en te verzenden. Een wijziging van het adres na een geplaatste bestelling is mogelijk, mits deze nog niet is afgeleverd bij PostNL. Je kunt het verzendadres wijzigen door te mailen naar info@jewellerybysophie.nl. Vermeld hierbij duidelijk je bestelnummer en het door jouw gebruikte adres.

Kan ik mijn bestelling volgen?
Wij verzenden uw bestelling via brievenbuspakketjes en deze kunnen helaas niet worden gevold.

Ik heb nog geen orderbevestiging gekregen.
Wij sturen direct nadat je de bestelling hebt geplaatst een e-mail met de orderbevestiging. Heb je geen e-mail ontvangen? Hou er rekening mee dat het kan zijn dat jouw e-mailprovider een spamfilter hanteert dat onze e-mails blokkeert. Ook is er een kans dat het door jou opgegeven e-mailadres fout is of dat er iets fout is gegaan bij de betaling. Weet je niet wat er fout is gegaan? Neem dan contact op met ons via info@jewellerybysophie.nl.

Ruilen & Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt het recht je bestelling bij ons te retourneren, zonder opgaaf van redenen binnen 30 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Ons graag schriftelijk op de hoogte brengen. Je kunt dit doen door een e-mail te sturen naar info@jewellerybysophie.nl.

Een bestelling retourneren is simpel. Zorg er altijd voor dat wij het bestelnummer van de retourzending en jouw persoonlijke gegevens hebben. Geef daarnaast aan dat je artikelen wilt retourneren. Stuur alle artikelen die je wenst te retourneren in één zending terug om ervoor te zorgen dat wij je retourzending zo snel mogelijk kunnen behandelen. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender. Wanneer je een verzendservice gebruikt vergeet dan niet om een bewijs van verzending te vragen zodat je een bewijs hebt dat je het hebt verstuurd, mocht de zending verloren raken tijdens het versturen. Ons adres voor alle retourzendingen is:

Jewellery by Sophie
Goese Meerlaan 15
4465 AN Goes.

Je retourzending wordt binnen 5 werkdagen behandelt. Terugbetaling wordt automatisch gedaan op de bankrekening welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de originele bestelling. Houd er rekening mee dat dit afhankelijk van de verwerkingssnelheid van je bank tot wel 10 werkdagen kan duren.

Geretourneerde artikelen dienen, nieuw en ongebruikt te zijn en dienen te zijn voorzien van alle labels. Wanneer meegeleverd dienen verpakkingen ook geretourneerd te worden. Retourzendingen die zijn beschadigd, vervuild of gewijzigd kunnen worden geweigerd en worden dan teruggestuurd naar de klant.
Wij raden je aan retourzendingen te verzekeren omdat je wettelijk verplicht bent zorg te dragen voor de artikelen en omdat je verantwoordelijk wordt gehouden voor alle schade aan de artikelen totdat wij deze retour hebben. Wij raden je ook aan een traceerbare manier van verzending te gebruiken en om het bewijs van verzending te bewaren voor het geval er twijfel ontstaat. Houd er rekening mee dat je zelf de kosten voor de retourzending dient te betalen.

Te late retourzendingen
Retourzendingen moeten worden teruggestuurd binnen 30 dagen nadat u de bestelling heeft ontvangen. Retourzendingen die wij ontvangen na deze termijn worden alleen geaccepteerd op beslissing van Jewellery by Sophie en worden mogelijk alleen terugbetaald met winkeltegoed.

Hoe kan ik een artikel ruilen?
Neem hiervoor contact op met info@jewellerybysophie.nl, er wordt dan gekeken of ruilen mogelijk is. Wanneer dit het geval is zal per e-mail worden uitgelegd wat je moet doen. Als ruilen niet mogelijk is raden we je aan om het artikel dat je wilt ruilen te retourneren en de items die je wilt hebben op de normale wijze te kopen in onze webshop. Volg hiervoor de stappen bij: ‘je bestelling retourneren’.

Krijg ik het totaal betaalde bedrag retour?
Het bedrag van de geretourneerde artikelen wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst teruggestort op je rekening. Houd er rekening mee dat wij niet verantwoordelijk zijn voor -bij een retourzending- de door jouw gemaakte verzendkosten. De verzendkosten kunnen helaas niet worden geretourneerd.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Het is niet mogelijk om een deel van je bestelling te veranderen wanneer je bestelling voltooid is. We adviseren je om je bestelling te annuleren en te retourneren aan ons op de manier zoals beschreven onder ‘je bestelling retourneren’.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Neem contact op met info@jewellerybysophie.nl en wij zorgen voor een passende oplossing.

Wat doe ik met defecte artikelen?
Alle artikelen worden gecheckt op kwaliteit en fouten alvorens ze verpakt en verzonden worden. Mocht je een artikel toch niet in een perfecte staat ontvangen neem dan contact met ons op via info@jewelleybysophie.nl.
Artikelen worden als defect beschouwd als ze beschadigd worden ontvangen of wanneer er zich een fout voordoet binnen zes maanden na de aankoop. Artikelen die zijn beschadigd als gevolg van slijtage worden niet beschouwd als defect.
Wanneer mogelijk zal Jewellery by Sophie de artikelen repareren. Wij kunnen een defect artikel alleen omruilen voor hetzelfde product, zolang de voorraad strekt. Wanneer een reparatie of vervanging niet mogelijk is zal het volledige aankoopbedrag worden vergoed in de vorm van een creditbedrag te besteden op de webshop van Jewellery by Sophie.

Kun je een artikel van Jewellery by Sophie laten repareren?
Reparatie is vrijwel altijd mogelijk. Wij kunnen dit beoordelen na een foto te hebben gezien van de beschadiging. Deze kun je, samen met een beschrijving van de beschadiging, mailen naar info@jewellerybysophie.nl.

Kun je een artikel van Jewellery by Sophie laten oppoetsen?
Ja zeker, wij kunnen je sieraden oppoetsen en wanneer nodig onderdelen vervangen. Hierdoor zal je sierraad er weer als nieuw uitzien. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de te vervangen onderdelen en de aankoopdatum. Maar zullen vaak door ons vergoed worden. Dit gaat in overleg met Jewellery by Sophie. Voor meer informatie kun je een e-mail sturen naar info@jewellerybysophie.nl.